Consilierul local Adrian Florin Chereji cere administrației municipiului să nu cedeze două dintre corpurile clădirilor fostului Liceu Forestier ( în prezent Grupul Școlar Forestier Bistrița) Consiliului Județean și să contribuie în acest fel în mod direct la distrugerea instituției de învățământ. Chereji spune că transferul din proprietatea municipiului în cea a județului a două clădiri, dintre care una este internatul școlii, urmează să fie perfectată după votul consilierilor locali din 29 iunie și avertizează că scopul transferului nu este dezvoltarea învățământului profesional prin angrenarea firmelor din județ în dezvoltarea unor linii de studii, ci schimbarea destinației clădirilor și în final închiderea unei instituții școlare: ”Toate ar fi bune în cazul în care CJ și-ar propune dezvoltarea învățământului profesional pentru pregătirea specialiștilor în prelucrarea lemnului de care firmele de profil din județ duc lipsă. Dar nu acesta este scopul de preluare a acestor clădiri, ci de a le schimba destinația. Acum, când toată lumea a constatat prostia făcută prin desființarea școlilor profesionale, când firmele care fac producție sau prestări de servicii se plâng că nu mai găsesc forță de muncă calificată, nu putem accepta să ciuntim dotarea uneia dintre unitățile școlare cu un foarte bun potențial de dezvoltare.” spune consilierul local într-un material postat pe blogul său.
Vizat de desființare încă de acum 4 ani
Chereji recunoaște că situația grupului școlar care de ani de zile are insucces pe linie la Bacalaureat, și care de abia reușește să-și completeze cifrele de școlarizare este dramatică, însă este convins că o analiză serioasă, cu implicarea mediului de afaceri forestier și autorităților județene, dar și a unor comune, ar putea găsi soluții și avansează ideea înființării unei Asociații de Dezvoltare Intercomunitară: ” În proiectul de dezvoltare a învățământului profesional în domeniul prelucrării lemnului trebuie atrase comunele din județ din zona de deal-munte, Consiliul județean și firmele prelucrătoare a lemnului. Deși avem experiență negativă cu două Asociații de dezvoltare intercomunitară, totuși aceasta este soluția pentru a demara un proiect foarte necesar județului, atât firmelor de prelucrare a lemnului sau pentru prestări servicii de tâmplărie pentru populație, dar și multor tineri care pot dobândi o calificare concretă. Una dintre clădirile dorite de CJ este internatul școlii. Unde vor mai fi cazați elevii care provin din alte localități? Această școală tocmai acestor copii trebuie să li se adreseze! Situația de la Liceul forestier este complicată, într-adevăr, acum nu pregătesc muncitori calificați și se impune o analiză serioasă a viitorului acestei școli” spune consilierul municipal.
Dotare modernă zace abandonată
Situația de la Liceul forestier este complicată, mai ales că în 2012 au primit printr-un proiect european 1.43 milioane de lei lei, dotare de laboratoare de ultimă generație.(foto inaugurare).
Consilierul Chereji spune că dotările zac nefolosite : ”școala are în dotare utilaje moderne pentru atelierele școală, dar acestea, paradoxal, nu funcționează, din două motive: nu au spațiu adecvat unde să monteze acele utilaje și nu au maistru instructor.” Chereji crede însă că mai e o șansă :” Clădirile pe care le dorește CJ pot să fie remodelate sau să se construiască o clădire nouă pentru atelierul școală. Dacă nu ajunge terenul celor două locații ale liceului (de pe str. Gavril Tripon și Zefirului) există teren liber în apropiere, în incinta fostei centrale termice. Personalul de specialitate ar trebui să fie asigurat de firmele ce au nevoie de mână de lucru calificată în domeniul prelucrării lemnului” explică Chereji care sugerează parteneriate pe modelul Școlii profesională Germane Kronstadt din Brașov, unde după resetarea instituției ac urmare a unor parteneriate concurența la admitere a ajuns la 3-4 candidați/loc: ”. Ar fi o mare șansă și pentru copiii din județul nostru de a se califica într-o meserie necesară pe piața muncii și a nu-i mai „amăgi” cu perspectiva unei cariere academice pentru toți. Experimentul pe câteva generații de copii și părinți păcăliți trebuie să înceteze.” mai spune Adrian Florin Chereji.