UPDATE. Blue Air nu mai zboară până în 10 octombrie. Ministrul Transporturilor a criticat dur compania pentru dezinformarea clienților și a opiniei publice. Ce replica da Taromul, compania cu care Blue Air a pretins ca ar colabora

Picture of Redactat de admin

Redactat de admin

UPDATE: Blue Air nu va relua zborurile începând de luni, ci cel mai devreme în 10 octombrie. Un comunicat nou de presa al companiei de zboruri low cost precizează că nu are bani pentru combustibil și celelalte plăți necesare și nu poate relua zborurile până din 12 septembrie. Compania le-a recomandat clienților săi sa nu mai mearga în aeroporturile de plecare, pentru ca zborurile planificate nu pot fi operate.

Ministru Transporturilor Sorin Grindeanu a criticat joi dur compania Blue Air în a doua zi de criză pe care a generat-o, pentru dezinformarea opiniei publice și pentru modul în care și-a asumat eforturile celor de la Tarom, care au operat deja al 3-lea zbor pentru recuperarea românilor abandonați de compania privată prin aeroporturi.
Și Tarom a publicat joi seara un comunicat de presă în care le da celor de la Blue Air o replică usturătoare: listele cu pasagerii care trebuie recuperați vine de la Ministerul de Externe: ” noi nu avem acces la listele cu pasageri a companiei private”.
Ministrul Sorin Grindeanu  spune că Blue Air a dezinformat opinia publică, iar transportul pasagerilor abandonați, e făcută de Tarom  în limita capacităților sale, nu prin vreo colaborare reciprocă : ”Condamn modul iresponsabil în care compania Blue Air a înțeles să dezinformeze opinia publică asumându-și nejustificat eforturile companiei de stat TAROM și ale autorităților române. Compania Blue Air trebuie să își schimbe rapid conduita și să își ceară iertare de la miile de cetățeni români abandonați brusc pe aeroporturi.
Precizez că transportul cetățenilor abandonați a fost asigurat exclusiv de compania de stat TAROM, care a operat într-un timp record cursele speciale pentru repatrierea pasagerilor.” a scris ministrul pe facebook
Sorin Grindeanu mai spune că Blue Air ar trebui sa-si ceara scuze si de la contribuabilii români   din banii cărora statul a alocat 5 milioane de lei, destinați curselor speciale.
Singurul record al Blue Air în aceste zile a fost abandonarea bruscă și fără niciun anunț prealabil, pe aeroporturile din Europa, a mii de cetățeni cărora le-au încasat banii pe bilete.Reamintesc Blue Air că este obligată acum să returneze toate sumele cheltuite din cauza situației create și să despagubească toți pasagerii afectați”  a mai spus Grindeanu, ca reactie inclusiv la un comunicat de presa al Blue Air în care compania susține ca ar colabora cu Tarom pentru readucerea în țară a pasagerilor sai și pretinde că o companie aviatică nu poate reporni ”apasând pe un buton ”.
Replica TAROM-ULUI: ” Nu avem acces la baza de data a Blue Air. Listele noastre sunt cele comunicate de Ministerul de Externe 
Tarom a publicat joi noaptea un punct de vedere pe pagina sa de facebook în care dezavuează modalitatea agresivă în care Blue Air  comunică cu proprii clienți:
Compania TAROM nu agrează, sub nicio formă, modalitatea agresivă a unei companii aeriene de a comunica cu pasagerii, mai ales când aceștia au fost puși într-o situație atât de complicată. TAROM a demarat, încă de ieri, operarea misiunilor speciale de repatriere a cetățenilor români afectați de această situație. Totodată, trebuie să precizăm faptul că TAROM va transporta pasagerii afectați de suspendarea zborurilor Blue Air, în măsura capacităților reale de care dispunem, ținând cont de zborurile programate și angajamentele față de pasagerii noștri.
În baza legislației în vigoare, mecanismele transportului pasagerilor Blue Air cu TAROM este stabilită în urma procedurilor derulate cu Ministerul Afacerilor Externe și cu reprezentanții companiei Blue Air.
Mai mult, menționăm faptul că TAROM nu are acces la baza de date a Blue Air, iar modalitatea de transport a pasagerilor Blue Air de către TAROM este stablită în urma comunicării cu Ministerul Afacerilor Externe și compania Blue Air. Mai exact, pasagerii afectați de această situație trebuie să apeleze +40751.084.537 sau +4021.431.18.69, iar în urma validării datelor pasagerilor, TAROM acționează în consecință.” au scris reprezentanții companiei de stat.
Tarom precizează că zborurile de recuperare a pasagerilor nu vor afecta zborurile proprii și clienții săi: ”Dorim să reamintim faptul că deși TAROM este o companie în coordonarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, activăm pe o piață concurențială acerbă și ne confruntăm cu propriile provocări, însă niciodată TAROM nu va neglija drepturile pasagerilor noștri, astfel încât să fie afectați de suspendarea unor zboruri.
Cum decurge recuperarea pasagerilor Blue Air?
A treia cursă specială #TAROM a decolat spre Larnaka (Cipru) joi în jurul orei locale 21.30 pentru repatrierea a  97 de cetățeni români afectați de suspendarea zborurilor Blue Air, care s-au înscris până acum pe liste, a scris ministrul care a precizat ca aeronava are 116 locuri, deci poate sa mai urce si alti pasageri.
TAROM a trimis prima cursă aviatica specială la Tel Aviv (Israel) miercuri seara iar joi seara  trimite o altă cursă a plecat spre Heraklion (Grecia) pentru aducerea în România a cetățenilor români blocați acolo.
De la Heraklion ar fi trebuit sa aterizeze joi o cursa Blue Air si pe aeroportul din Cluj, însă a fost anulata, la fel ca toate cursele operatorului privat care a oprit toate zborurile după blocarea conturilor de către AFM pentru vechi datorii. Desi între timp AFM i-a deblocat contul si a acceptat o reeșalonare, avioanele Blue Air nu s-au mai ridicat de la sol.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Te-ar putea interesa