Electrica Furnizare a trimis un mesaj clienților săi în care a anunțat că emiterea facturilor sale ar putea suferi întârzieri luna aceasta din pricina lucrărilor de modificare a softului după noile reglementări legale cu subvenționarea. Electrica le-a transmis clienților și că nu se vor emite penalități de întârziere și nici nu se vor face deconectăi.
Ce mesaj a transmis compania?
„Dragă client, lucrăm la optimizarea sistemului informatic de facturare în vederea implementării celor mai recente modificări legislative, motiv pentru care emiterea facturilor poate înregistra întârzieri, atât pentru facturile în format fizic, cât și pentru cele electronice” transmite Electrica.
”Nu îți face griji dacă factura ta ajunge la o altă dată decât cea obișnuită; nu vom percepe penalități și nu vom efectua deconectări.
Factura poate fi achitată utilizând una dintre numeroasele modalități de plată pe care ți le punem la dispoziție. Îți mulțumim! Echipa Electrica Furnizare” este mesajul transmis clienților
Cele mai recente modificări legislative, care vizează furnizorii de electricitate au intrat în vigoare în 1 septembrie( OUG 119/2022 ), iar furnizorii ar avea nevoie de 30 de zile cel puțin pentru a face modificările .
”Furnizorii nu au avut timp să-şi adapteze softurile de emitere a facturilor, susține Dana Dărăban, director executiv al Federaţiei Asociaţiilor Companiilor de Utilităţi din Energie (ACUE), potrivit Economedia.
Ea a explicat că OUG 119/2022 a fost emisă la 1 septembrie, cu aplicabilitate tot de la 1 septembrie, iar furnizorii au nevoie de cel puţin 30 de zile pentru modificarea softurilor.
Dana Dărăban i-a sfătuit pe cei care primesc o factură pe două-trei luni, pe care nu o pot plăti dintr-o singură dată, să discute cu furnizorul și sa ceară eşalonarea plăţilor. „Atunci când vor veni trei facturi, dacă este nevoie, furnizorii vor oferi şi eşalonare”, a susține directorul executiv al Federaţiei Asociaţiilor Companiilor de Utilităţi din Energie.









