Hotelul de cinci stele din Bistrița și două restaurante din Piața Mică arse de OPC cu amenzi de 100 000 de lei. Restaurantele au fost și închise pentru o zi

Picture of Redactat de admin

Redactat de admin

Doua restaurante din zona centrală a orașului și Hotelul Metropolis, singurul de 5 stele din județ au fost amendate ieri cu 100 000 de lei de Protecția Consumatorilor pentru folosirea de produse și preparate cu termenul de valabilitate expirat, dar și nereguli legate de blocul alimentar, folosirea de preparate fără elemente de identificare și multe altele. După desantul celor de la OPC, care aveau în echipele de control trei șefi, unul de la București, un altul de la structura regională și șeful județean, Stelian Dolha, restaurantele au fost închise pentru o zi până s-a constatat remedierea problemelor, în timp ce doua camere de cazare ale hotelului au fost și ele sigilate.

Controlul Protecției Consumatorilor a avut loc joi, 12 ianuarie la Hotelul Metropolis precum și la două restaurante din Piața Mică din Bistrița : Corso și Verona, iar sancțiunile acordate au fost extrem de mari: practic au încasat câte 30 000 de lei fiecare restaurant iar 40 000 de lei ar fi fost amenda pentru hotel : ” s-au aplicat 3 amenzi contravenționale în cuantum de 100.000 lei la care s-au adăugat : oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme în valoare de circa 2.000 lei, oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor pentru blocul alimentar în cazul celor 2 restaurante,  oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor în două camere de cazare ale hotelului, cu nivel de clasificare de 5 stele” transmite Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Bistrița-Năsăud.

Pe administratorii celor două restaurante precum și ai hotelului redeschis de puțină vreme i-au costat scump abaterile depistate: utilizarea unor produse și preparate cu data limită de consum depășită,  modificarea stării termice a produselor,  folosirea unor preparate fără elemente de identificare-caracterizare, folosirea unor echipamente de preparare cu depuneri grosiere de resturi alimentare si rugină,  utilizarea unor ustensile de lucru cu mânere de lemn sau plastic,  nerespectarea temperaturii de depozitare a produselor folosite pentru preparare,  utilizarea unui cântar fără verificare metrologică,  lipsa mențiunilor legate de ingredientele cu efect alergen pentru fiecare preparat în parte, în lista meniu,  folosirea unor coșuri/tomberoane pentru reziduuri fără capace, în zona de preparare”.

Restaurantele au trecut cu bine controlul remedierii și au redeschis a doua zi

Cele două restaurante au  fost închise pentru o zi, pentru că a doua zi comisarii au constat că și-au remediat deficiențele pentru care le-a fost sistată activitatea  și le-au permis redeschiderea. ” la controlul desfășurat pe data de 13.01.2023, comisarii au constatat ducerea la îndeplinire a măsurilor complementare și au dispus redeschiderea unităților. Comisarii CJPC Bistrița-Năsăud vor continua acțiunile de verificare a respectării drepturilor consumatorilor și, așa cum am demonstrat în diverse cazuri, indiferent de operatorul economic, vor fi luate măsuri urgente de conformare, inclusiv sancțiuni contravenționale complementare” a transmis OPC.

Echipele de control ale CJPC Bistrița-Năsăud au fost  coordonate de  vicepreședintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, Sebastian Hotca,  comisarului șef al Regiunii Nord-Vest Cluj, Cristian Nicula, și  de  comisarului șef adjunct al CJPC Bistrița-Năsăud, Stelian Dolha.

Foto: Sus inainte de remediere, jos, dupa controlul de remediere

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Te-ar putea interesa