Primăria Bistrița îi dă replica Poliției Rutiere în problema celor trei sensuri giratorii din proiectul european de reconfigurare a axelor de circulație, care ar trebui redimensionate: acum doi ani ați dat aviz proiectului tehnic, ce s-a schimbat între timp?
Comunicatorii municipalității au ținut să facă astăzi pe facebook precizări față de poziția exprimată de Poliția Bistrița care propune reamenajarea a trei sensurilor giratorii, de la dimensiunea girației (diametrul rotondei) până desființarea unor scuar-uri.
Municipalitatea susține că tot ce s-a lucrat în aceste sensuri s-a făcut în conformitate cu proiectul tehnic care a avut la bază inclusiv avizul Biroului Rutier din cadrul Inspectoratului de Poliție și cere responsabililor din poliție să precizeze dacă au altă abordare în prezent. Totodată le cer un punct de vedere avizat: ”Considerăm total nefericită declarația reprezentanților poliției rutiere, în contextul în care avizul din anul 2021 a fost eliberat de respectiva instituție pe actualele coordonate. Dacă acum, la aproape 2 ani de la respectivul aviz, există o abordare diferită la nivelul Biroului Rutier așteptăm un punct de vedere oficial al instituției. Emiterea în spațiul public a unor considerente de acest fel nu are nimic în comun cu o comunicare inter-instituțională responsabilă și constructivă. Așteptăm, așadar, un punct de vedere avizat din partea celor responsabili, astfel încât să putem finaliza, în cele mai bune condiții, acest proiect deosebit de important pentru cetățenii municipiului Bistrița. Suntem convinși că împreună putem identifica soluțiile optime care se să plieze atât pe așteptările comunității, cât și pe prevederile legale specifice”.
Poliția precizase într-un material de presă că propunerile de reconfigurare a sensurilor s-a făcut împreună cu Primăria Bistrița și constructorul
Reamintim că polița a transmis la sfârșitul săptămânii la solicitarea presei un punct de vedere referitor la redimensionarea sensurilor, după ce cu o zi înainte într-o conferință de presă ziariștii l-au întrebat pe comisarul sef Mihai Lupșe care e situația sensurilor giratorii. IPJ a transmis a doua zi după conferință următorul punct de vedere:
”În ceea ce privește modernizarea unor sensuri giratorii din municipiul Bistrița, în cadrul obiectivului de investiții Reconfigurarea axei de transport public pe traseul strada Gării – Bulevardul Decebal-strada Andrei Mureșanu-strada Năsăudului,, în urma verificărilor și măsurătorilor efectuate în teren, împreună cu reprezentanți ai primăriei, constructorului și operatorului de transport public de persoane care utilizează traseul menționat, polițiștii Biroului Rutier au constatat și transmis următoarele propuneri pentru efectuarea unor modificări:
- reducerea dimensiunilor razei girației, renunțarea la insulele de separare amplasate și efectuarea de marcaje rutiere pentru spații interzise, în cazul a 3 sensuri giratorii (Decebal-Crinilor-Andrei Mureșanu-Ioan Slavici, Năsăudului-Andrei Mureșanu, Gării-Republicii).
- Totodată, în ceea ce privește sensul giratoriu de pe strada Gării-Bulevardul Republicii, au mai fost transmise și următoarele propuneri de modificări: amenajarea unei alveole pe prima bandă a străzii Gării, până la bordura pistei de bicicliști care să poată fi folosită de autobuze la efectuarea virajelor; reamplasarea trecerii de pietoni semaforizată pe vechiul amplasament; reamplasarea indicatoarelor rutiere ”cedează trecerea” și ”intersecție cu sens giratoriu” pe strada Gării, după intersecția cu strada Nicolae Bălcescu; strada Gării să fie prevăzută cu bandă comună pentru circulația autobuzelor și celorlalte autovehicule; reamplasarea pe strada Gării a separatorilor de sens, între intersecțiile cu sens giratoriu cu bulevardele Republicii și Decebal”.
Chiar în ziua transmiterii punctului de vedere, un utilaj al constructorului remodela rotonda sensului de la intersecția Căii Moldovei cu Andrei Mureșanu, așa cum se poate vedea din fotografii.
2 răspunsuri
„DOI ÎNCARCĂ, DOI DESCARCĂ, NOI CU DRAG MUNCIM!”
Nu-i prima dată când la finalizarea unor lucrări de infrastrucrură se constată unele deficiențe care puteau fi prevenite din faza de proiectare. Si asta din cauză că, de cele mai multe ori proiectele se fac din birou fără studii de fezabilitate temeinice, efectuate pe teren.Asa s-a întâmplat și cu stâlpii de iluminat de pe Bulevardul Republicii care au fost amplasați pe mijlocul trotuarului, fiind ulterior mutați la bordură.
In cazul sensurilor giratorii de pe axa Calea Moldovei – Năsăudului – Decebal – Gării – Independenței, este evident că insulele de separare amenajate pentru panseluțe nu-și aveau rostul , reducând din spatiul carosabil, mai ales că străzile respective au devenit mai inguste prin configurarea pistelor de biciclete.
„DOI ÎNCARCĂ, DOI DESCARCĂ, NOI CU DRAG MUNCIM!”
Nu-i prima dată când la finalizarea unor lucrări de infrastrucrură se constată unele deficiențe care puteau fi prevenite din faza de proiectare. Si asta din cauză că, de cele mai multe ori proiectele se fac din birou fără studii de fezabilitate temeinice, efectuate pe teren.Asa s-a întâmplat și cu stâlpii de iluminat de pe Bulevardul Republicii care au fost amplasați pe mijlocul trotuarului, fiind ulterior mutați la bordură.
In cazul sensurilor giratorii de pe axa Calea Moldovei – Năsăudului – Decebal – Gării – Independenței, este evident că insulele de separare amenajate pentru panseluțe nu-și aveau rostul , reducând din spatiul carosabil, mai ales că străzile respective au devenit mai inguste prin configurarea pistelor de biciclete.