Consiliul Local Bistrița a aprobat luni, 7 octombrie într-una din ultimele ședințe în actuala formulă, studiul de fezabilitate (SF-ul), devizul general actualizat și indicatorii tehnico-economici ai pasajului subteran auto din zona Gării- Tarpiului, o investiție pentru care există încă de acum 2 ani finanțare aprobată prin Programul Anghel Saligny.
SF-ul aprobat într-o sedință convocată deîndată la pachet cu devizul actualizat este realizat de o companie din Dej, SC ALTEMIS SRL, societatea de proiectare care a făcut și PUZ-ul zonei, aprobat în luna martie anul acesta. Cu totul costul proiectului a ajuns acum la 50.3 milioane de lei din care de la bugetul local al municipiului Bistrita este alocat 8.493 milioane de lei (inclusiv tva)
Pe masa consilierilor a ajuns si o solicitare transmisă în ziua votului de Alexandru Toniuc, fost consilier local în perioada 2012-2015, care a solicitat retragerea proiectului de la vot, pe motiv că proiectul nu ar avea doua variante și că are numeroase neclarități. După ce au supus la vot, consilierii au decis sa nu-i permită autorului solicitarii sa intervină în sedință, considerand că neclaritățile vor fi rezolvate de proiectul tehnic care va ajunge spre aprobare în fața viitorului Consiliu Local: (Florin Urâte: ”SF-ul face o estimare, proiectul tehnic da soluția tehnica,)
Ioan Turc: ”pasajul vine sa înlocuiasca proiectul Centrului Intermodal, total inoportun al vechii administrații ”
”Acest pasaj rutier subteran vine să înlocuiască Centrul Intermodal, un proiect total inoportun al vechii administrații, care mai mult ar fi încurcat circulația și pe oamenii ce locuiesc în zonă. Prin accesul mașinilor pe sub calea ferată, se va asigura o fluidizare a traficului auto pe relația nord-sud, actualmente sufocat în orele de vârf și desfășurat cu precădere pe străzi înguste și aglomerate din estul municipiului.” a spus primarul în funcție Ioan Turc în ședința CL.
Pe pagina de facebook Turc a dat si alte detalii: ”Prin proiect, se are în vedere executarea pasajului propriu-zis, realizarea de rampe și reamenajarea străzilor adiacente, execuția de ziduri de sprijin, parcări, scurgerea apelor pluviale, sistem de supraveghere video și instalaţie de iluminat, precum și relocări de rețele impuse de avizatori, dotări și echipamente aferente. Pasajul va avea o lungime de 66,28 metri, o lățime totală de 10 metri (inclusiv structura de rezistență), iar înălțimea minimă utilă va fi de 5 metri”
Consilierul Dan Ciobănică a ținut ă spună în ședință că e un susținător de multă vreme al unei asemenea traversări subterane în zonă și că timpul câștigat de soferi astfel, e neprețuit: ” e categoric de utilitate publică, iar indicatorii tehnico-economici invocati i-aș putea transfera foarte repede în categoria ”timp”, adica timp castigat de șoferi”, a spus acesta cu referire la obiecțiile aduse de autorul solicitarii de retragere a proiectului.
Ședința de îndată a Consiliului Local Bistrița e una dintre ultimele reuniuni ale deliberativului în actuala formulă, în 22 octombrie viitorul Consiliu Local, ales în iunie 2024 urmand sa depună jurământul.