Comunicarea în mediul online a Primăriei Bistrița care nu are cont pe rețelele de socializare, nu utilizează social-media în comunicarea cu cetățenii și are o pagină web anacronică e considerată atât de slabă de analiștii Agenției de Dezvoltare Nord Vest, încât au trecut-o la puncte slabe ale orașului atunci când au întocmit fișa municipiului, din punct de vedere a indicatorilor smart-city si de dezvoltare viitoare.
Formularea din fisa analizei Swot a municipiului făcută de Agenția regională prin care se derulează cea mare parte a fondurilor europene accesate de Bistrița la capitolul puncte slabe (maxim6 identificate) este : ”Comunicarea online a municipalității (pagina web, utilizarea social media) ar trebui imbunătățită, pentru a asigura o mai bună interacțiune cu cetățenii și alți actori interesați și pentru a crește vizibilitatea municipiului (în special pentru mediul de afaceri sau promovare)”·
Lipsa soselei de centură și abandonarea cartierelor alte puncte slabe
Sitot la punct slabe analiza ADR indică: Declinul socio-demografic pe fondul îmbătrânirii populației, dar și de tendința de migrație tinerilor în special către Cluj-Napoca . În plus Bistrița nu stă bine nici cu capacitatea de asigurare a serviciilor pentru persoanele vârstnice și nici a celor pentru ante-preșcolare, adica nu are creșe.
Si tot la puncte slabe este trecută lipsa șoselei de centură Bistrița, dar si nevoia de a reevalua rapid un alt traseu decat cel în care s-au impotmolit discuțiile.
·Aceleasi studiu al ADr Nord Vest mentionează ca puncte deficitare existența unor Zone dezavantajate din punct de vedere socio-economic, concentrate în localitățile aparținătoare municipiului (Sărata, Slătinița) precum și faptul că rețelele de utilități și edilitare n-au ținut cont cu expansiunea orasului.