Unicul proiect derulat prin Programul Anghel Saligny de administrația din Bistrița Bârgăului este aproape de final. Este vorba de asfaltarea unei rețele de drumuri cu o singură bandă de circulație, (șase drumuri) răspândite în toată comuna, în valoare totală de peste 9 milioane de lei, extrem de greu modernizat prin alte surse de finanțare.
Aprobat în 2022 printre cele 85 de proiecte din Bistrița-Năsăud aprobate la finanțare prin Programul Anghel Saligny (PNDL 3), proiectul modernizarii infrastructurii locale din comuna Bistrița-Bârgăului a intrat în șantier abia în iunie 2024, după licitația de atribuire cu patru ofertanți.
” Firma câștigătoare s-a mișcat foarte bine, au trimis inginerii non stop în teren odată cu echipele, au finalizat lucrarea în termen rapid. Vom avea în curând recepția. Mai avem semnalizare, marcare, indicatoare rutiere, ceva șanturi, care nu erau prinse inițial în deviz și le vom realiza noi” a explicat primarul Vasile Laba.







Nr. crt | Denumire strada | Lungime [m] |
LOCALITATEA BISTRITA-BARGAULUI | ||
1 | Drum Tabra | 1025,00+145,00=1170,00 |
2 | Ulita Neamtului | 813,00 |
3 | Drum Bridireasa de sus-Fufeni | 629,00 |
4 | Drum Rupturi | 644,00 |
5 | Drum Sub Potica tronson 2 | 502,00+180=682,00 |
6 | Drum Tatarcuta | 578,00 |
TOTAL LUNGIME STRAZI | 4516 |
Administrația din Bistrița-Bârgăului așteaptă să vadă dacă Programul Anghel Saligny va mai continua finanțările pentru că are o problemă cu cinci străzi pentru care trebuie sa realizeze canalizarea după ce proiectul de Master Plan judetean de apă a prins doar apa în finanțare si a abandonat introducerea canalizării.
Proiectul cu pricina are costuri mari pentru că include obligatoriu si o statie de epurare : ”E un bucurie si o satisfactie daca poti sa realizezi astfel de proiecte. Mai avem cinci străzi prin Masterplanul general de apă-canalizare pentru care a fost tăiată canalizarea si am rămas doar cu rețeaua de apă. Acum avem un nou proiect prin Anghel Saligny, speram să existe finanțare și pentru acesta. pentru care facem canalizare plus stație de epurare cu 700 milioane . Apoi va trebui sa facem modernizare si pe acele 5 drumuri. Avem co-finanțare de la Guvern, pentru ca au fost drumuri partial afectate de inundatii, restul banilor îi vom asigura de la bugetul local” a explicat pentru Bistrița Express primarul Vasile Laba.



Fișă tehnică a drumurilor: lățimea platformei drumului este de 4.00m – 4.50m, latimea partii carosabile: 3.50m, – Acostament: 0,50 m pe o parte sau pe ambele parti, viteza de proiectare: 20-25km/h, șant trapezoidal perete cu beton L=2275,00m, rigola carosabila: L=412,00m (inclusiv accese la proprietati, rigole transversale si la drumuri laterale); – Rigola triunghiulara: L=491,00m;- Canal betonat: L= 1463,00m (…), drumuri laterale: 13 buc, parapet metalic de siguranta tip H1: L=222.00m; Zid de sprijin de căptușeala He=2.00m: L= 285.00 m si He=1.00m: L= 77.00 m; Fundatie adâncită tip L cu H=2.00 m: L= 75.00 m;

