Atenție, mare, tentativă de phishing cu avertizări că n-ai plătit factura de electricitate și vei fi debranșat

Picture of Redactat de admin

Redactat de admin

Atenție mare, riscați să cădeți zilele acestea în plasa unor escroci care trimit sms-uri sau mesaje prin aplicații de mesagerie prin care pretind că urmează să fiți deconectați de la rețeaua electrică pe motiv că n-ați plătit factura. Mesajul este însoțit de un link pe care ar trebui să-l accesați pentru a achita așa-zisul sold si in care vi se cer date personale și ale contului, iar dacă o faceți, riscați să rămâneți fără bani. 

Anunțul tentativelor de phishing a fost făcut chiar Electrica Furnizare care le recomanda clienților să nu acceseze aceste link-uri, precizând ca nu poarta corespondență cu clienții săi prin aplicații de mesagerie și SMS : Electrica Furnizare se delimitează de orice mesaj trimis clienţilor săi care îndeamnă la efectuarea plăţii prin accesarea de link-uri. Electrica Furnizare nu a solicitat şi nu va solicita, prin intermediul aplicaţiilor de mesagerie şi/sau SMS, realizarea de plăţi prin accesarea de link-uri, compania încurajând clienţii să utilizeze canalele oficiale de plată, cunoscute şi promovate constant în rândul acestora: MyElectrica, ATM-uri, terminale de plată, internet banking, virament bancar, agenţiile şi sucursalele băncilor partenere, punctele de plată Paypoint, centrele de plată un-doi ale Mobile Distribution, serviciul Westaco Express. Toate modalităţile de plată a facturilor emise de Electrica Furnizare pot fi consultate pe site-ul oficial”, se menţionează într-un comunicat al companiei, 

Pentru a evita să devină victime ale unui fraude prin mijloace de plată electronice, Electrica Furnizare le recomandă clienţilor săi : să nu ia în considerare şi să nu acceseze link-uri de plată sugerate în comunicări transmise prin aplicaţii de mesagerie şi/sau SMS şi să nu introducă date cu caracter personal sau să efectueze plăţi în pagini nesecurizate.

Clienți mai au și alte metode de a afla daca este un mesaj autentic sau nu, verificand daca pagina este sucurizata : ” o pagină se securizată se poate identifica căutând simbolul sub formă de lacăt închis, afişat de browser-ul utilizat, precum şi prezenţa literei „s” (reprezentând termenul „secure” – în condiţii de siguranţă) la începutul adresei site-ului: „https://”. Aceste elemente indică utilizarea de către site a unei conexiuni securizate, astfel încât informaţiile despre tranzacţie nu sunt divulgate către terţi. Dacă aceste elementele nu sunt disponibile, plata trebuie abandonată, atrage atenţia Electrica.

„Clienţii care suspectează primirea unor mesaje ce se pot încadra la categoria fraudă prin mijloace de plată electronice sunt rugaţi să informeze compania la adresa de e-mail: clienti@electricafurnizare.ro„, se mai precizează în comunicat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Te-ar putea interesa